lite tävling

Har varit i linköping idag och tävlat med baggis, hoppade två 1.20m!
 
Har aldrig varit med om en framhoppning som varit så kaos som denna till första klassen. I ett litet ridhus med åtta stor hästar OCH framförallt föräldrar överallt som ska hjälpa sina ungar. Den ena hästen efter den andra sparkade och hästar blev träffade. Någon mamma skrek som en galning när någon "var ivägen för hennes dotter", nej det va hemskt. Och baggis som inte tävlat på ett tag va helt ifrån sig, hoppade omkring som en tok, bockade och skyggade för andra hästar (brukar hon aldrig annars göra) och ja jag blev stressad och detta är något som jag måste lära mig att hantera bättre, att inte tänka på allt som sker runt omkring utan fokusera på min sak!
 
Väll inne på banan hade jag inte baggis framme för skänkeln och världens sämsta galopp. Rev ut ur kombinationen, hon blev lång och platt. Sedan rev hon sista hindret, en oxer ur sväng och med värdelös galopp nuddade hon bakbommen som åkte ner. Inga katatrof resultat eller en helt värdelös runda men sämsta resultatet vi haft, haha. 
 
Gav mig själv en smäll på käften (typ iallafall) och skärpte till mig till nästa klass. Fokuserade bättre på framhoppningen och hade en bättre galopp inne på banan! Därmed fick hon trångt i kombinationen vilket jag vet att hon vanligtvis får men ändå red jag framåt in i kombinationen, mycket onödigt.. Hon är fortfarande inte så stark, vilket märks i kombinationerna när jag rider framåt. Då blir hon lång och hoppar lite platt ut, och river. Så nedslaget ut ur kombinationen tar jag på mig. Men denna runda är jag annars nöjd med och alla distanser satt fint, baggis hoppade fint och för att vara vår andra och tredje 1.20 känns det lovande och baggis har än en gång gjort ett bra jobb på tävlingsbanan, den där lilla hästen är fantastisk!
 
Elin tog några kort i första klassen, enjoy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback