show me your smile

Sedan jag bloggade senast har jag bland annat...
 
* Varit i ridhuset och ridit igenom hästarna, de gånger man åker till ridhuset i veckan uppskattas både av mig och hästarna som blir lugna och nöjda efteråt.
 
* Klippt Coco som var oväntat snäll, så nu är hon snygg inför helgens tävling!
 
* Varit hos en sadelutprovare och kollat Baggis sadel, då hon har byggt så mycket muskler och breddat sig över ryggen passade sadeln inte helt 100 längre, precis som jag trodde. Bestämde oss för en Antares altair sadel, och vilken skillnad det blev på baggis när jag red henne med den! För att få en sadel som passar både mig och baggis i storlek var vi tvungna att beställa en, så om några veckor kommer den hem :D
 
* Kommit hem till en glad Coco som rivit ner hela det fina staketet som jag och pappa så duktigt byggt för några veckor sedan. Jag blev mindre glad, laga staket i -15 grader - ja det är kul med hästar, alltid!
 
Och nu kom jag nyss upp från stallet där jag har tillbringat ett par timmar med att rida och pyssla i sadelkammaren. Molle, min trogne stallkompis (katt) var självklart med inne i sadelkammaren och dunkade musik när jag smorde, lindade upp lindor och städade!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback