Mål 2013 - bagatell

Nytt år, nya möjligheter och nya mål att sikta mot. På söndag drar tävlingssäsongen igång igen då är första tävlingen för året planerad, i Mjölby.
Sedan rullar det på med någon/några tävlingar varje månad. Har gjort en preliminär tävlingsplanering fram till Juli då mitt första stora mål i år inträffar.
 
Målet är att kvala in till "Allerto The Tour of Amateurs" på Falsterbo Horse Show den 6-14 Juli.

Kvalificering sker på alla regionala- nationella- och elittävlingar i Sverige. De två bästa resultaten per vecka i 1,20 och 1,25, inom kvalperioden (1 mars - 17 juni) får man räkna som kval.

Tanken är att Baggis ska hoppa 120-125 klasser fram till juli och då passar det ju perfekt att ha detta som mål och att rida inne på den stora gräsbanan på Falsterbo Horse Show skulle vara så himla kul!


Någon gång efter Juli är tanken att debutera 130, när det blir beror helt på när båda är mogna för uppgiften. Men någon gång då borde vara rimligt om hon fortsätter att utvecklas i den takt som hon gjort hittills.

Sen så har jag flera mål utanför tävlandet som rör mer markarbetet men som spelar stor roll för att kunna uppnå de tävlingsrelaterade målen. Ska jobba mycket stärkande arbete så att hon blir starkare i kroppen och orkar bära sig bättre själv. Hennes steg är det inget att klaga på, men hon måste få ett större register för att underlätta för sig själv i hoppningen. Sedan så är det lydnaden, som ska förbättras. Så att jag med mindre hjälper kan reglera galoppen.

Kommer behöva jobba mycket med markarbetet för att nå mina mål, men jag är sjukt motiverad till att lägga ner allt jobb jag kan på denna fantastiska häst. Som för mig är något speciellt, jag tror på henne!

2013 - nu kör vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback