andra träningen med Coco

Idag har jag varit iväg och tränat med Coco, andra gången som vi hopptränar tillsammans.
 
Idag valde jag att rida på vanligt tränsbett istället för det pelham liknande bettet som jag vanligtvis brukar ha vid hoppningen. Hon har blivit så pass lydig på de här veckorna att det går att kontrollera henne på det vanliga tränsbettet nu, vilket är bra så att vi kan jobba vidare med att hon blir stark och ligger på väldigt mycket. Då målet är att även kunna tävla henne på tränsbett framöver.
 
Hon skiljer sig lite från mina tidigare hästar i ridningen, då hon verkligen hela tiden behöver sysselsättas för att komma ner på jorden och ta ett hinder i taget. Så det är mycket att tänka på, fredrik har gett mig många bra tips och övningar att träna vidare med hemma nu.
 
Mamma filmade lite på slutet av träningen, så på filmen visar hon sin lugnare sida ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback