efter studenten..

Jag går sista terminen på gymnasiet och om ett par månader när jag har tagit studenten är det en del beslut att ta. Jag har ingen direkt plan på vad jag vill jobba med i framtiden och då inte heller exakt vilken utbildning jag vill plugga på universitetet. 
Sedan en lång tid tillbaka har jag velat bli veterinär och det är något som jag fortfarande vill. Men för att komma in på den utbildningen krävs topp betyg.. Och om man skulle komma in så kräver ju utbildningen i sin tur en hel del.
Sen så finns alla olika civilingengörs utbildningar som innebär stenhårt plugg under fem års tid och mycket matte och andra svåra kurser. Är inte sådär jätte sugen på att hoppa på en sån utbildning nu och möjligheten till att tävla och träna för att utvecklas fungerar inte att kombinera med dessa utbildningar. Utan det enda alternativet är att trappa ner på ridningen och ägna sig åt skolan. Bara att tänka tanken gör mig gråtfärdig. Hästarna och ridningen är ljuset i mitt liv och något som jag just nu helst inte vill trappa ner på..
  
Ett annat alternativ är att inte plugga vidare direkt utan jobba något år. Och på så sätt kanske få det mer klart vad jag vill syssla med i framtiden och vilken utbildning som jag vill läsa. Men å andra sidan så kan man ju alltid hoppa av en utbildning om det inte känns helt rätt och sedan jobba.
 
Det är mycket funderingar som går runt i huvudet, varje dag. Det är inga enkla val att ta och när man inte har en klar bild av vad man vill är det allt annat än enkelt..
Kort sagt, att ta studenten ska bli skönt, men vad gör man sen?
 
Tips på utbildningar och hur ni tänker mottages gärna... ;)
 
 fuck this

Kommentarer
Postat av: the one and only

vi åker till bahamas och ligger

Svar: bra ide´ älskling
Hanna Gustafsson

2013-02-06 @ 21:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback