baggis är bäst

Är så nöjd med hur baggis går från klarhet till klarhet och hoppar så fint. I lördags var vi felfria och även placerade, kvalade till 1.30m gjorde vi också! Gick banan till 1.30 den dagen och det såg inte speciellt farligt ut, överlever nog en debut om några veckor.
 
Och idag hade vi helgen bästa runda och våran bästa runda någonsin på gång, alla distanser satt som planerat, red mer mot klockan än vanligt och vi var felfria fram till sista hindret. Det var en ackumulator, vilket innebär att sista hindret (joker hindret) är annorlunda mot de övriga, idag var det ett smal hinder, vit bom och med ett litet hästhuvud under. Man hoppade en trippelbar och sedan var det 5 språng på båge ner till jokern.
 
Jag red som en påse skit, fattar inte vad jag sysslade med, men släppte tyglarna ungefär och tappade min förmåga att samla och rama in baggis som fortsatte rakt fram, såklart haha..
Ville bara grina, va ju så nära den där perfekta rundan.
 
Brb ska bara lära mig rida. hejdå
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback