lite ridning

Det här med kyla och vinter står inte högst upp på min lista av saker jag gillar och när det började snöa lagom tills jag och baggis gick ut från stallet och upp mot ridbanan blev ridpasset mindre lockande..
Men som den man jag är så överlevde jag även detta och när baggis (som tyckte att snön va det roligaste som hänt idag) hade gjort färdigt sin rodeo med luftsprång och bockningar där mitt knä fick ta stryk av ett hinderstöd som råkade stå i vägen mitt i hennes rodeo så kunde arbetet börja.
Mycket galopparbete och träning på att rida små, små volter i en rytmisk galopp gjorde henne lösgjord och avslappnad. Roligt när man känner att ridpassen ger någonting!
 
Nu har jag precis värmt mig med varm oboy och rostade mackor under en filt i soffan! Duschen väntar och sen sängen, imorgon är det fredag och sista skoldagen innan det är lov. woopwoop.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback