each step takes me closer to my goal.

Bara två skoldagar kvar tills det är höstlov, skönt! Har dock två prov till innan jag kan börja fundera på något lov. Har bara 100 sidor kvar att läsa i den där extremt ointressanta engelska boken som det är prov på i morgon.. vet ju vad jag gör ikväll iaf!
 
Igår var det tisdag, vilket ju innebär hoppträning. Och baggis var fin som vanligt, hon gör mig verkligen aldrig besviken!
Vi hoppade en styrkekrävande bana för hästarna med olika studsserier, plank på kortsidan och en linje på ena långsidan (räcke, oxer 4 galoppsprång). I fredriks lilla ridhus blev det inte heller enklare när hindrena på linjen kom upp i höjd och studsen snabbt där efteråt och även innan linjen. Men baggis gjorde det hela så enkelt!
Igår märktes det lite extra tydligt att hon faktiskt har blivit starkare, för några veckor sedan hade vi fått lite problem med att reglera galoppen och styra runt alla svängar där inne. Nu när hon har blivit starkare i kroppen så hoppar hon också bättre och har mer framåtbjudning själv, något som bara är positivt och som antagligen kommer bli ännu bättre om ytterligare någon/några månader!
 
Så det är bara att jobba vidare på samma sätt, varierad träning med kondition i skogen, lugnare skrittpass och markarbetespass på ridbanan med olika bomövningar!
 
Nu ska jag byta om för att gå ner till stallet, där väntar en runda i skogen på Baggis, mockning, insläpp och eftermiddagsfodring samt fotografering av utrustning som ska säljas!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback