sista tävlingen för året

Och fjärde tävlingen tillsammans med Baggis var i lördags i mjölby!
Hoppade en 1.10m där vi var felfria och blev tionde placerad utav de 60 starterna. Är inte helt nöjd med rundan, hon var inte tillräckligt genom arbetad på framridningen och var därför lite ofokuserad på banan. Tog inte mina förhållningar direkt, landade i fel galopp någon gång.
 
Sedan var det dags för 1.20m debuten! Baggis livs första 1.20 och första gången vi hoppade en bana på 1.20. Har hoppat några enstaka hinder/linje men inte en bana. Jag var skit nervös, blir alltid nervös när jag debutera en klass.
Vi går in där på banan och sätter en riktigt bra runda, ett litet nedslag på hinder nummer 6 men vad gör det när allt var så jäkla bra! Var så himla glad när jag gick i mål! Är nöjd över att jag tänkte på det som vi har jobbat med på träningarna (att ge henne plats i kombinationerna genom att rida lugnt in då hon får det trångt, att vänta och inte rida iväg henne på hinder).
 
Tror nog att detta är våran bästa runda tillsammans och hur kunde vara ett bättre sätt att avsluta året på om inte med att göra en runda som man är nöjd med?!
Baggis har gjort enorma framsteg, har alltid tyckt om denna häst från första gången jag satt på henne. Men hon växer i mina ögon, hon gör allt så enkelt och med en inställning som jag bara älskar! Känner mig så säker på hennes rygg.
 
Det finns hur mycket som helst att jobba på och det är långt ifrån perfekt, hon är fortfarande inte så stark i kroppen men det kommer. Ska sätta mig ner och planera upp hennes träning och vila under vintern så att det passar i tid med när tävlingarna drar igång igen i januari/februari. Så att vi är fit for fight igen då!
 
Koncentrerade brudar inför debuten, haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback