mål med hästarna för år 2012

Munsboro Fingleton
- Rida fler felfria rundor i 120cm med bra känsla, innan vi ska börja rida mer mot klockan för att plocka mängder med placeringar och vinster i 120cm!
- Rida så många 125cm som det finns möjlighet till (på ponnytävlingar är det sällan 125cm(MSV:B+5) men ibland så!)
-Ta oss till Ridsport Ponny Cup finalen i år igen och den här gången ska jag inte klanta mig precis innan så att vi inte kan starta.. x)
- I slutet av sommaren(utomhussässongen) ska vi debutera 130cm(MSV:A). Beroende på hur det känns så får vi se vad jag ska sätta upp för mål med inomhussässongen. Jag har inte riktigt bestämt mig för hur länge jag ska ha kvar honom heller. Men min tanke är att jag ska rida honom nästan hela det här året.
Och det viktigaste: att ha roligt
Det är mitt sista år på ponny, mitt sista år med Fille. Jag ska verkligen ge allt för att dessa mål ska uppfyllas och kämpa tillsammans med Fille, jag vet att om jag ger honom den hjälp han behöver så kommer det här bli NO PROBLEMS!

en bild från förra året när vi kom på en andra plats i ett RPC kval (120cm) i åstorp och även kvalade till 130cm, jag va verkligen hur glad som hellst, m i n n e  <3





Alcasar 
- Hoppa mängder med 120cm så att det känns lekande lätt.
- Debutera 125cm NÄR vi är stabila på 120cm.
Det är inte bråttom på något sätt med Alkis, jag har flera år kvar med honom. Han behöver tid, det är ingen ide att stressa och pressa för att nå några högre mål. Han behöver bli starkare och samla rutin vilket vi ska jobba på i år!



Kommentarer
Postat av: idafagberg

Tur att jag har dig, vet inte vad jag skulle göra utan dig!

Loveu!<3

2012-01-05 @ 18:31:55
URL: http://idafagberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback