tävling - Jönköping

Första tävlingen på året är avklarad. Alkis, som tror att han är en bebis var precis som jag trodde att han skulle vara, spänd, koncentrerad på allt runt omkring och jätte jobbig att ha och göra med. Han har kommit in i någon positiv fas i livet där allt är jätte roligt xd Han har därför lite mycket energi trots att han rids varje dag och går ute flera timmar om dagen. Han tyckte iallafall att det var jätte roligt och spännande att vara iväg på tävling ;) 
Han är dock livrädd för andra hästar och när dom river flyger han iväg. störd med andra ord! 

Men han fokuserade trots det extremt bra på själva uppgiften, att skutta runt banorna och göra det han skulle. 

1m: 0+0fel
Han kändes fin, lite stark och på. Jag red grundomgången precis som jag skulle, i ett lugnt tempo där han hellre skulle hoppa intill hindrena än flyga omkring. Vände lite lagom snävt i omhoppningen och lät honom galoppera på. En bra runda med fina språng, precis vad vi är ute efter! 

110cm: 0+4fel
Gald och stark är bara förnamnet.. Men han hoppade fint och i mitten på banan lyckades jag få honom att vänta och då hoppa lite rundare språng. Fick trångt i kombinationen i grundomgången då han var lite olydig. I omhoppningen var jag därför lite för snabb med att räta på mig över A-hindret för att ge honom mer plats till B-hindret. Så då rev han in i kombinationen. Mitt fel men han får lära sig att chilla liiiteee!
Första felfria grundomgången i 110 är iaf gjord nu, under hela förra året hade vi ett litet skit pet i alla 110cm. Känns som att hans utveckling går åt rätt håll, framåt!
 
Två bra rundor med många fina språng, en bra start på årets tävlingssässong!

Filmer från bägge rundorna kommer senare under dagen, när youtube har slutat sega och laddat upp filmerna.
Ida var som sagt med och agerade fotograf så här får ni lite bilder.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback