Svar på fråga

lina om Film från hoppträningen:
Hej! bara en fråga borde du inte ge honom lite mera "hand" över hindrena? :)

Hej, jag vet att jag inte ger honom någon lång eftergift men det gör jag medvetet.
Dels för att han har så stor galopp och därför ofta får trångt med avstånden, skulle jag ge honom en längre eftergift blir det "ryckigare" när jag ska ta en liten halvhalt i landningen för att komma rätt och kunna mjukna till nästa hinder i tid. Det är heller inte nödvändigt att ge lång eftergift sålänge man har en mjuk hand i språnget, inte tar handen bakåt (vilket man absolut inte får) och att man har en egen balans i språnget.

På Fille lägger jag ner handen längst med mankammen och håller kvar den ungefär vid ursprungsläget med mjuka händer. Han funkar bäst så! :) 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback