Resultat@Ljungby

Då var årets första inomhus tävling avklarad. Stor skillnad mellan att tävla ute och inne, inomhus kommer hindrena fortare, det blir mer relaterade avstånd och inga direkta galoppsträckor där man kan få ordning på tempo osv. Det är betydligt mindre ytor vilket för Fille och mig gör det svårare.

På lördagen hoppade jag som sagt först en L:A och därefter en MSV:B.

I L:An red jag bara för en felfri runda vilket det blev. 0+0fel som räckte till en 14 placering av de 65 starterna! :D

I MSV:Bn var han SJUKT FIN!!! Han har nog aldrig hoppat så bra som han gjorde. Va felfri fram till hinder nr 9 (näst sista hindret) en kombination. Han behöver mycket hjälp utav mig och speciellt i slutet utav banan för att hålla igång det höga tempot som han behöver för att komma över dessa höga hinder.
Innan kombinationen tappade vi tempot och jag gav honom inte den hjälp som han hade behövt, snäll som han är så hoppade han a hindret trots att tempot sööööög. Blev 2mil för långt till b hindret. Satte upp tempot igen och tog om kombinationen som nu gick kanon och även sista hindret! 
Va besviken på mig själv efteråt. Men ponnyn hoppade kanon och allt kändes väldigt enkelt, om man bortser från min tabbe så är jag riktigt nöjd med rundan!

Sedan på söndagen debuterade vi MSV:B+5.
Satan vad han hoppade även här!!
Jag va nervös, det va högt, tekniskt byggt, det va Globenkval och MSV:B+5.
Hindrena kom jäääääävligt fort efter varandra, så till 5an hann jag inte med. Vägen blev konstig så han fattade inte att han skulle hoppa, tog om det och red en bättre väg.
Han fortsatte att kämpa över dom stora hindrena och rev inte ett enda på hela långa banan.
Kände att han var trött när vi kom till den avslutande trekombinationen och där tog det stopp.
Förstår att han var trött efter alla stora och breda oxrar där han fått kämpa.
Men jag va varken missnöjd eller direkt besviken när jag kom ut från banan. Visst det är klart att jag ville komma igenom den där kombinationen och sedan in i mål men som han kämpade hela banan!
Han gjorde vad han kunde och bevisade att med lite mer rutin och styrka så är en hel bana med dessa höga hinder NO PROBLEMS!

Nu taggar vi inför nästa tävling som blir i Jönköping om några veckor! 

min kämpe, min älskling, mitt allt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback