Ponnyn är grym

L:A(110cm): 0+0fel och en andra placering
Han va jätte fin och jag red som jag skulle ;)
Första L:An som jag verkligen gick in med inställningen att vinna! Så i omhoppningen satsade jag lite, jag brukar jämt rida omhoppningen som jag rider grundomgången typ då han inte varit mogen för mer.
Men idag ökade jag galoppen något och la honom nära en oxer för att kunna vända innanför ALLT och ta det sista hindret snävare.
Rundan kändes super, han hoppade fint och va glad!
Blev slagen med 60 hundradelar vilket va lite surt ;) 

MSV:B(120cm): 4fel och VINST!
Även här va han jätte fin jag tänkte inte så mycket som jag alltid brukar göra utan jag bara red och då går det som bäst! :)
Hade det tempo som jag ska ha och allt flöt på bra!
Rev dock näst sista, en planka ur sväng. Han är känslig för tunga och djupa underlag då han lätt gräver ner sig och då inte får upp benen lika lätt. Det va djupt i den här svängen och han grävde ner sig, därav rev han ganska grovt med ;)
Men rundan kändes JÄTTE BRA :D

Länge sen det gick så här bra nu och kändes så här bra!
Våran första vinst i MSV:B för i år med :D 

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback