Torsdag

Hej på er, kom precis in från stallet. Blöt och fryser som en liten gås eller något sånt!
Självklart så ska det börja regna när jag börjar rida och sluta lagom när jag är färdig, naeee men det är ju precis så jag vill ha det :)))))))))))))))))

Alkis fick gå en sväng i skogen idag, han va pigg och mycket fin. Flyttade sig klockrent runt innerskänkeln över vägen med små skänkelvikningar i alla gångarterna. Lyssnade kanon i tempoväxlingarna och va allmänt glad!

Fille fick ett mördarpass på ridbanan med lite olika bomövningar, skänkelvikningar (han hatar allt som har med att flytta och göra, älskar hur sur han blir på mig då :D haha söte) tempoväxlingar, små volter och sedan flytta ut honom för innerskänleln på en större volt, sedan in på en liten volt igen osvosv.
I början va han allt annat än fin, springig och stark. Men efter lite arbete över bommar blev han som en helt annan häst. Lösgjord, avspänd och fick världens steg. Han är lite av en dröm att rida när han blir så fin :)

Nu ska jag dricka varm oboy och duscha. vääääärme <3

Jag vill ha sommar igen :( är redan trött på kylan, inte bra inte bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback