söndag

Bara jag som tycker att helgerna alltid går så grymt fort?! Känns som att det nyss va fredag men neeeeeeeeee ;)

Kom precis in från stallet iaf efter att ha ridit två grymt fina hästar!!

Alkis fick hoppa lite vilket han inte klagade över, satan så fin han va.
Endel språng fick han verkligen till, u n d e r b a r känsla!
Hoppade lite olika övningar där jag använde mig utav hjälphinder eller en hjälpbom innan hindrena för att på så sätt göra det enklare för honom vilket jag tycker är otroligt nyttigt att göra ibland. Då kan man hoppa större hinder och hästarna känna att det är enkelt och likaså ryttaren. La hindrena på 120-125 och som han hoppade!

Fille red jag först i skogen ca 30min och därefter ca 30min även på ridbanan för att jobba igenom honom i sidorna och för att få honom att jobba med ryggen i en lång och låg form med ordentligt tryck bakifrån. Galet fin va han och för första gången gick han kvar i den där avslappnade formen även i de enklare skänkelvikningarna och tempoväxlingarna.
duktig ponny <3

Får bli en mobilbild på Fille efter dagens ridpass. tjoooooooock_ponny...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback