Resultat - Björkvik

110cm: 4fel
Helt klart våran bästa runda i 110! Tempot stämde, avstånden stämde, det kändes enkelt. ALLT stämde!
Dock fick vi ett litet skit pet på sista hindret.. MEN det är rundorna och de fina sprången som är det viktigaste.
Otroligt nöjd över rundan och med alkis som hoppade fiiiiint :´)





120cm: gick omkull
Första halvan utav rundan var så jäkla bra :D hittade ett bra tempo, avstånden stämde och alkis hoppade fint!
Sen inträffar det som inte får hända. Det blir ett totalt missförstånd innan en oxer, alkis laddar mot hindret och jag ser för sent att vi ligger på tok för stort. Men att stanna finns inte i hans värld så han fattar beslutet att hoppa av.. Landar typ mitt i hindret, får bommarna (2st!) mellan frambenen.. går omkull och jag flyger av med huvudet före, alkis rullar runt på marken och försöker komma loss från bommarna för att resa sig upp. Vilket han som tur är lyckas med. åååå lilla älsklingen <3

Bild från kraschen



Har nu tillbringat ett bra tag med att tvätta och smörja sadel, träns, benskydd, förbygel och sadelgjorden som va dränkta utav underlaget från ridhuset.. stigbyglarna gick sönder och sadeln fick typ 500 märken..
Men det bryr jag mig inte om, huvudsaken är att alkis mår bra och att han inte slog sig mer än han gjorde, då det hade kunnat gå riktigt illa! bäääästaaaa <3

  



Kommentarer
Postat av: Ida

Det är tur att du lever, kan säga att mitt hjärta dunkade jätte hårt att se dig och alkis på marken. Visste inte vart jag skulle ta vägen!

Loooove <3

2011-10-29 @ 20:34:28
URL: http://rodrigos.blogg.se/
Postat av: Nannin

Tur att det gick bra med DIG!!! Kram på dig!

2011-10-30 @ 08:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback