hoppträningen igår

Det var ett tag (2-3 veckor) sedan Alkis hoppade för Fia då Fille har fått följa med ett par gånger nuuuuu.
Det märktes att jag har hoppat mycket gymnastik hoppning hemma, travhoppat och gjort olika övningar för att stärka honom och förbättra hans frambens teknik (då han nästan alltid när han river, river med fram)
I går kunde Sofia se stor skillnad både på hans hoppteknik som blivit bättre då han blivit starkare nu och sen att han är mer ridbar nu och mer "framför" mig. Det är någonting som jag känt senaste veckan också. Att han är mer lyhörd för mina hjälper och har blivit mycket snabbare upp med frambenen. 

I går på träningen rev han inte en enda gång med frambenen, inte ens då vi kom något nära. Vilket är ett stort framsteg :D De fåtal gånger som han rev var istället med bak, då han inte har den styrkan som krävs för att få med sig sina bakben om han kommer lite utifrån eller nära när det blir lite högre.
Men han va riktigt fin emellanåt. Sista banan kändes väldigt bra!
Vi hoppade samma sak som jag gjorde med Fille i måndags och sen fick jag avsluta med att hoppa en liten special runda för att träna på att hoppa ur sväng då vi haft lite problem med att behålla tempot i svängen för att få dom där runda sprången. 
Men i går lyckades vi även få till det på slutet!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback