hästarna idag

Alcasar:
Red markarbete på ridbanan i ca 1 timme.
Galet så fin han va idag!!! Den hästen har verkligen börjat bli ridbar nu, som han jobbar.
Arbetade mycket med att få igång bakbenen och med att ha honom "framför" mig.
Gjorde därför en hel del tempoväxlingar, övergångar, avsaktningar, halter och volter. Där han till en början bara skulle gå framåt och börja aktivera bakbenen. Red även över två bommar på ena långsidan med 20m emellan där jag växlade mellan antalet galoppsprång genom att bara använda SMÅ hjälper. Han har nog aldrig gått så bra som han gjorde idag. Han trampade på med världens tryck bakifrån och i lång och låg form när jag avslutade med att trava av honom på en stor åtta. Fina killen <3

Fingleton:
Longerade honom i pessoaselen ca 40min.
Fokuserade på att han skulle gå i lång och låg form för att komma upp och arbeta med ryggen.
Gjorde endel övergångar och avsaktningar för att han skulle lyssna på mig hela tiden, då han gärna bara springer runt annars.
Även han gick riktigt bra idag, loss i sidorna och jobbade med ryggen vilket han behöver :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback