dagarna går så fort

Haaallooooo! :D
Har precis ätit middag med familjen, vilket satt rätt fint då jag va hungriiiiiiiiiiiig!

Innan det va jag ute i stallet och red en väldigt fin Alkis på ridbanan, satan så bra han gick idag!!
Galoppombytena satt klockrent och likaså tempoväxlingarna där jag längde och kortade galoppsprången genom att bara använda min röst, underbart med en häst som lyssnar så otroligt bra på rösten :)
Gjorde lite olika övningar med bommar så att han fick lyfta lite på benen och jobba med sina bakben.
Han börjar bli galet fin i markarbetet nu, vilket känns jätte roligt :D



Filleskrutt fick vila idag, han har en lite halv lugn vecka och rids därför bara 5 ggr den här veckan. Är viktigt som tävlingshäst att hämta nya krafter ibland och inte gå för fullt hela tiden. Precis som vi människor behöver. :)



Resten utav dagen har gått åt till att åkabilåkabilochåkabil typ ;) Har nämligen varit ute på en tripp med mamma och syster. För att Elin skulle prova en stor häst! 
Passade även på att åka förbi lite hästaffärer på vägen för att shoppa lite (y)

Nu ska jag hjälpa syster och hennes kompis att göra smoothie, annars kommer det inte sluta braaaa. :D

Puuusss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback