longering

Nu har jag precis kommit in från stallet där jag har longerat Fille, jag tycker att det är riktigt roligt att longera just för att man jobbar med hästen på ett annat sätt och bildar ett speciellt samspel.

I början när jag longerade Fille lyssnade han absolut inte. Han sprang bara runt mig, sparkade bakut och höll på men nu stannar han när jag säger till, ökar när jag rör med armen på ett visst sätt och kommer in till mig när jag saktar in honom och börjar röra på linan. Jag gör små signaler som han har lärt sig att förstå och då blir det så mycket roligare att longera!

Men idag var det extra roligt, eftersom jag inte har gjort särskilt mycket med hästarna nu när jag haft min hjärnskakning vilket gjort att jag saknat det till tuseeeeeeen, så det va roligt att iaf få longera idag :D

Fille va överallt i början och lite respektlös. Men efter några minuter fattade han vad som gällde och jobbade på enligt mina instruktioner.
Travade honom även över lite bommar för att få honom att slappna av och börja arbeta med ryggen.
Han gick riktigtriktigt bra på slutet, trampade på som satan och jobbade med ryggen och bakbenen!

min finaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback