learn from yesterday, live for today and hope for tomorrow

Har prcis kommit in från stallet där jag har varit hela dagen.
Ridit två fina hästar, mockat stallet och smörjt utrustningen (känner mig extremt snäll mot mina sadlar, träns osv. dom brukar inte bli smorda så ofta men nu har jag blivit rätt duuuuuktig på det, poäng till mig)

Fille fick gå en långsväng i skogen idag med sällskap utav syster som red storm.


Alkis red jag på ridbanan. Han va faktiskt ganska fin :)
Han har varit lite små dryg och dampat runt ett tag nu efter hans vila, men nu börjar han komma ner på jorden igen!
Tog hjälp utav lite bommar, 2st på ena långsidan med ca 20m mellan. Och en serie med travbommar på andra långsidan.
Red i galopp över de två bommarna på ena långsidan och tränade på att både länga och korta steget med hjälp av sättet och rösten. Vilket han gör klockrent!
Satte ihop det hela till en "bana" där jag först red i galopp över galoppbommarna, sedan saktade av till trav direkt efter och red över travserien, gjorde halt efter den innan jag fattade galopp igen och sen red på galoppbommarna igen och sedan bara fortsatte jag likadant X antal gånger i båda varven. Lite utav en evighetsövning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback