Dagens ridpass

Munsboro Fingleton
Börjar alltid markarbets passen med att rida fram honom i skogen i skritt och trav ca 20min. Då blir han glad och mer samarbetsvillig, det gäller att tänka smaaaaaart ;)
Väl inne på ridbanan red jag mycket galopparbete med tempoväxlingar, ökningar- och igångsättningar, byten och jobbade med att flytta honom för skänklarna innanför spåret och ut igen. Ibörjan va han rätt dryg, gjorde några misslyckade försök till att slänga av mig genom att bocka, stanna och vända på 1 sekund osv men jag satt kvar och han gav upp (y)
Mot slutet av ridpasset blev han den där drömponnyn. Sökte sig neråt i formen, följsam, lyhörd och gick i ett högre tempo utan att bli stark och okoncentrerad på arbetet.



Alcasar
Han har vilat i tre veckor och ska nu börja sättas igång igen!
Red ganska kravlöst i skogen ca 40min, skrittade och travade bara :)
Han är som en tickande bomb ungefär, skjuter rygg och försöker bocka men han vet inte hur man gör, haha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback