Från ett väder till ett annat..

Nyss var det sol och över 20 grader men nej inte nu längre för nu är det regn och hagel och 2 grader...
Vädret är verkligen bra grymt ibland!!

Har iallafall precis kommit in från stallet, helt blöt och fiiin (y)

Red Alkis på ridbanan. Började med att göra mycket halter och tempoväxlingar i alla gångarter som uppvärmning innan jag började med att rida över två bommar med 20m emellen. Red med olika antal galoppsprång för att träna på att länga och att korta honom, snacka om att han är grym på det!

Sen hoppade jag honom lite, över en kombination på långsidan (räcke --> oxer) samt ett räcke med vattenmatta under, ställde det lite klurigt direkt ur sväng just för att träna på våran svaghet. Han gick otrloigt bra även i hoppningen. Blir något hängig i benen när jag lägger honom någorlunda nära men det kommer bli bättre med tiden, när han blir starkare :)

Till sist galopperade och travade jag honom i lång och låg form, han blev något ofokuserad och spänd när det började hagla. Men mot slutet gick han bättre, men inte riktigt så fin och mjuk som han brukar vara.

Fille skulle vila idag eftersom att kilopraktorn va här, så han fick bara massor pussar! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback