3 starter och 3 placeringar

Helgen i flyinge var verkligen en lyckad helg, ponnyn hoppade super och tyckte att det var hur roligt som hellst :)

Tävlade bara Lördag och Söndag, vi åkte på fredagen efter skolan och kom fram sent. SJUKT långt var det!
Och så kom vi hem i går kväll och då va jag döööööööööööööööööööööööööööd

Jag inledde helgen med att hoppa en L:A på lördagen, vi gjorde en felfri runda och fick en sjätte placering, han kändes verkligen jätte fin :)

Sen var tanken att jag skulle hoppa en MSV:B på eftermiddagen nämligen den första omgången av RIDSPORT PONNY CUP. Men pga att det började regna väldigt mycket, blåsa halvt storm så att hinder blåste ner och sedan komma in ett åskväder precis när C-ponnyna hoppade sin omhoppning så ställde dom in kat. D i sista stund, när vi broddat, gjort iordning fille och jag precis skulle hoppa upp. 
Istället skulle kat. D rida sin omgång klockan 8a på söndag morgon. 

Så det blev ändrade planer och med en tidig morgon. 

MSV:B (ridsport ponny cup): 4fel och en tionde placering. Han var riktigt fin här med!! Han har nog aldrig hoppat en MSV:B så lätt som han gjorde här. Vi klarade alla svårigheter men fick dock ett litet skit pet på 3an. Jag hade liiiiiite dålig galopp i början av rundan och tröck av honom stort på en oxer vilket resulterade i att han inte räckte över. HELT mitt fel! Men vad gör det när han var så otroligt fin och hoppade runt med lätthet vilket han inte gjort tidigare. Han har verkligen mognat och blivit så mycket bättre nu vilket är väldigt roligt :D 
Vi fick en placering trots den där rivningen då det inte var mer än 6 felfria av över 40 starter, och vi gjort en runda med ganska snabb tid. 

Fick ändra planeringen lite eftersom att vi inte vill att han ska få för stora uppgifter och känna att det blir svårt, därför valde jag att rida en L:A efter MSV:Bn istället för en till MSV:B som jag hade tänkt göra om den första hade blivit av när den skulle. 

L:A: 0+0fel och en sjunde placering. Han va fin även här speciellt i grunden, i omhoppningen kändes det att han var trött och jag fick verkligen hjälpa honom genom sista linjen men han gjorde vad han skulle och hoppa så snällt. 

3 placeringar av 3 starter, jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nöjd med honom!
Han har gjort strålande resultat alla tävlingar det här året och gått från klarhet till klarhet, inte kommit hem från en enda tävling utan minst en placering med oss hem!  


Munsboro Fingleton <3


så söt, B-hindret i trekombination från söndagens MSV:B      




På prisutdelning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback