Träningstävling!

Idag var det Alkis tur att "tävla" för första gången med mig :)
En träningtävling på hemma klubben, perfekt som miljöträning och att kolla läget ;)

Han va JÄTTE DUKTIG! :D


Haha när vi kom in på framridningen och det va 5 andra hästar där höll han på att dö.. Och när dom red i olika varv och förbi honom med blev det bara för mycket tyckte han, varje gång en häst red förbi honom typ flög han in i sargen och försökte gömma sig, han är en liten mes tror jag ;) I början va han väldigt spänd,kollade mest på alla andra hästar. fick klappa honom och försöka intala honom att det va helt som vanligt! Men när vi börja hoppa tänkte han bara på det istället så då blev det lättare, haha stackarn <3  

Hoppade först en 90cm, han va jätte fin och nolla :) Fick väldigt bra flyt genom hela banan, kändes super och väldigt enkelt precis som det ska vara!

Sen hoppade vi en 1m, fick ett pet. Han kändes lite trött, han är ju inte specillt van vid att tävla och tyckte nog att det va lite för roligt och spännande. Han kändes lite stark och springig (ett tecken på att han nog va lite trött)
Men jag ska inte klaga, han va jätte duktig verkligen!! Super nöjd med honom :)


Mamma filmade båda rundorna också, så i morgon kommer det upp filmer ifrån båda rundorna här!


Nu ska jag leta vidare efter tävlingar till Alkis innan jag ska soooova, är ganska trött om ni vill anteckna ;)


Alcasar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback