Inte min dag idag

Dagen började bra, skrittade ut Fille en runda i skogen, han va pigg och glad!
Efter lunch bestämde vi oss för att åka till lite hästaffärer i stan för att hitta ett nytt träns åt Alkis, då jag sålt mitt Dyon träns nu.
Köpte tillslut ett Dyon The Difference träns och var riktigt haaaappyyyy!! :D

Kommer hem, tar in Alkis från hagen, börjar borsta och upptäcker att han trampat sig..
Dock var det inte så farligt så jag sadlade och började fixa med det nya tränset.
Och så gick det inte att spänna fast ena sidostycket, då är det fel tillverkat eller något..
Smalare än det andra sidostycket..
Så tränset går inte att använda KUL!

(Fick ta ett annat träns)
Och sen var Alkis inte på sitt bästa humör när vi red..
I höger varvet va han ganska fin, men vänster varvet..
när jag går på honom med skänkeln för att han ska länga steget lite så tjurar han ihop och typ studsar omkring, helt crazzyy..
Mot slutet gick han fram för skänkeln ordentligt och var hyfsad avslappnad så då avslutade jag


Knasiga häst!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback