Trött_tjej

Kom in från stallet för en stund sen, red Fille och Roddan, mockade och hjälpte syster att packa och tvätta hennes små skitar inför tävlingen i morgon, Hon ska tävla sina två i morgon. Fille får tagga tills på lördag istället!

Ridpassen:

Fille red jag i skogen. Skrittade fram i typ 1000 år först, hehe intressant! Fille va iaf som vanligt cp, det är han alltid när man rider i skogen, hoppar omkring och tror att han är jätte rolig, håller på att slå kullerbytta då han inte har någon som hellst aning om vart han har sina fötter och så hoppar han ut mitt framför bilarna på vägen, tjohoo typ nära döden att rida honom i skogen. Aja han blir glad av det och när han är glad så blir jag glad!
I morgon blir det att plåga honom på ridbanan så att han är i topptrim på lördag!

Roddan (Idas häst) red jag markarbete med på ridbanan. Första gången jag red honom ordentligt, sist hoppade jag bara upp efter ida och hoppade honom lite.
Han har så sjukt kort steg och går väldigt spänt, så jag tränade mest på att få honom att länga steget genom att rida framåt och inte tänka på att han ska gå i form. Red över en bom i galopp på volt i båda varven, mest för att få honom att slappna av och fortsätta gå mer framåt i galoppen trots att det kom en bom, i början fick han sådär kort steg efter bommen men med lite ben från min sida löste han även det!
När han fick i gång steget och började trampa på istället för att smyga började han även spänna av och lossna i nacken och ryggen. Kände verkligen vilken skillnad det blev, han blev väldigt ridbar och kändes mer nöjd.
Gillar verkligen hästen, han är så sammarbetsvillig!

Ni får en bild på Roddan ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback