I loved you first

Sitter i köket och dricker nylagad svart vinbärs saft som bästa farmor har gjort, godare saft finns inte!
Kom precis in från stallet där kilopraktorn har varit och kollat i genom några av hästarna. 
Kände att det va dags att kolla Fille igen nu så att han inte får någon extremt onödig låsning som han fick i vintras. Han satt fast litelite på korset och i nacken, men annars va han helt 100! 
Så nu kan han hoppa kungligt i helgen (y) 

Red Fille på morgonen idag. Markarbete + lite gymnastikhoppning på ridbanan.
Ställde upp en övning på medellinjen, studs två galoppsprång (9.90m) oxer. (se bilden)
Red övningen som en åtta flera gånger tills han gick rakt både innan, efter och genom övningen.
Mot slutet blev han riktigt fin! 
Gjorde oxern överdrivet bredd, då han har lite svårt att länga sig. 
Han behöver lära sig att hoppa både framåt och uppåt ;) men han har blivit betydligt bättre nu än vad han var för ett par månader sedan! 
På slutet när jag travade och galopperade honom i lång och låg form också på en åtta gick han både avslappnat och trampade under sig som tusan, fin ponny! <3

Alkis skrittade och travade jag ut i skogen idag, han tycker verkligen att jag är dryg när han inte får galoppera.
Haha, han är bra gullig!


asssss heeeet bild, pilar och till och med rätt färg på bommarna så ni kan inte klaga på att jag inte har lagt ner kärlek och tid på den här bilden ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback