5 januari

Ni får tyyyp slå mig eller något, är helt värdelös på att komma på rubriker! så jag bara skriver något, men vafan en liten rubrik liksom..
Sitter iallafall och kollar på Göta Kanal 2, haha den är riktigt dålig, vet inte riktigt varför jag kollar bara blev så xd

Dagens Ridpass med Fille: Red ca en timme på banan, Jobbade mycket i traven! Han va ganska dryg idag till en början.. Kan bero på att min jobbiga lillebror och hans kompis åkte pulka precis vid paddoken eller iallafall typ 1m ifrån, när det finns 100 andra backar så bara måste dom va den..så typiskt honom! det tyckte Fille va gaaaanska mkt mer spännande än att koncentrera sig på mig.. Men när dom gick så blev det bättre. Han blev grymt fin i traven på slutet! Jobbade utan stigbyglar (haha liiite jobbigare för mig, men det är braaa) Han gick i stadig form lääängeee, bärde sig själv, och lyssnade verkligen, ett + för det och ett litet - på galoppen idag som mest blev att få honom lugn och samarbetsvillig. 

Och alkis fick vila, eller aa han motionerar sig själv ganska bra i hagen, han tkr det är hur roligt som hellst med en mycket större hage nu än förut, nästan lite för roligt! han leker som en liten ponni där i, 
Fast på fredag kommer våran hovslagare så då blir det nog lite lättare att rida honom sen. 

Smörjde sadeln idag också, tror den gillade det ;) 

 


/ Hanna <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback