jobbiga skola..

Hejsvej!! Kan bara meddela att jag är svvvvvin trött, så jävla förkyld, hemska hosta som ALDRIG försvinner, snacka om att vilja plåga mig.. och sen har ju HUUUUUUUUUR MYCKET läxor som möjligt, så jävla najjjs!! Har liksom 300 läxor i VARJE ämne. det suger skapligt mkt. och det är anledningen till att jag bloggat så fantastiskt bra :D Borde nog plugga nu med. ,men jag orkar verkligen inte.. Får ta det någon annan gång ;) 

Om vi lämnar allt det där negativa som jag öste ur mig där uppe xd 

Slutade 13.00 idag iallafall, det klagar man inte på :D 
Gick ner till stallet direkt, så underbart att kunna rida 2 stycken när det va ljust ute!

Började med Storm, han va riktigt pigg.. jobbade mycket skänkelvikningar då elin tyckt att han varit lite "svår" att flytta till vänster, jobbade lite extra med vänster sidan, Gjorde även mycket halter och tempoväxlingar, jag älskar tempoväxlingar :P de fär verkligen hästarna att lyssna både fram och tillbaka! Han gick riktigt bra, speciellt på slutet när han även slappnade av lite mera :)

Fortsatte med en lite mindre ponnnnni, Ollie. Han va som en bomb. som skulle explodera vilken sekund som hellst. förstår inte vart den hästen får all sin energi och glädje ifrån, haha xd men jag jobbade mycket avsaktningar, halter och sen att bara stå stilla och väääääääääänta.. Det märktes så tydligt på honom att han blev lugnare. och speciellt efter några skänkelvikningar, då kunde han till och med skritta och inte "trippa"! Han skötte sig riktigt bra :) 

Till sist körde jag Fille<3 i pessoan, bara lite mjuk/lösgörande nu efter första "hoppträningen", för att mjuka upp musklerna. Han gick GRYYYYMT, avslappnad, travade på i luftig trav. blev bara skritt och trav idag. 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback