Dagarna bara försvinner...

Idag va jag en riiiktigt duktig tjej och ställde klockan (typ första gången på läääänge) gick upp direkt (y)

knallade ner mot stallet, mockade, hah det tog typ fjorton gånger längre tid än det brukar snacka om att jag va seeeg, men jag blev färdig iallafall! tog in Alkis, borsta av honom och provade typ 10000 olika saker. Han va faktiskt inte så jävla mkt större än Polar och Fille, han kunde ha några saker (så som mitt dyon träns kääärleeeek på det) sadeln låg ganska bra, men det ska ha få en egen snaaart!!

Vid ca halv 12 lastade jag in lill heesten i lastbilen och sen åkte vi, Mot kliniken i Mantorp. Stannade först till på Mantorps trav shop och hanlade lite till Alkis. ett par tyglar, en martingal, ett bett och foder.

Slutmätningen va seeeeeg, det va hur varmt som hellst där inne fast Fille va duttig, han blev 147cm (en D-ponny får vara 148cm) alltså typ perfekt, duktigt av honom ;D Han har växt hela 2cm sen vi köpte honom i april 2009!  

Åkte hem och red en sväng med Alkis på ridbanan, det va mörkt och det blir ganska mkt skuggor utav belysningen på banan. men han tyckte att de va små potatis, gick som en klocka! skrittade och travade bara, tänkte vara lite snäll mot honom första dagen. gjorde lite halter, några skänkelvikningar och lite små saker. han va väldigt mjuk och lösgjord, "hängde" inget i bettet (me like), han va ganska pigg fast inte stark och jobbig och då gör de ju inget! 
Men det kändes ungefär som på provridningen, samma Alkis nu som då alltså :P

Jag va faktiskt duktig och tog lite bilder på honom men självklart så tog min INTE kära syster med sig kameran när hon åkte på hoppträning, (åhhh) så skyll på henne, men dom borde snart vara hemma så då kan ni få någon pic! 

Känns som att det nyss va morgon men nej det är kväll!! och jag som skulle plugga idag, aa hur bra gick det med det egentligen??! får bli i morgon, MÅSTE bli i morgon ;)

Pussss Hanna <3  

Kommentarer
Postat av: Andrea

Jag säger bara Hannis låt böckerna ligga har inte öppnat kemin och kommer inte orka att göra det heller. Det får bli plugg när skolan börjar. Nu har vi ju för fan lov;) Hoppas att det går bra med dina mål Hannis Bannanis:D Vi syns på fredag:D<3

2011-01-04 @ 21:16:00
URL: http://foreverinmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback