2011!

Eftersom att det är nytt år nu, 2011! känns väldigt konstigt att säga 2011 hah, bara jag som tkr det? ;)

Men iallafall, så tänkte jag skriva lite mål som jag har med året, ( då menar jag i hästväg, eftersom att det här är en hästblogg ;D) med båda hästarna :)  

Mina mål!

Med Fingleton (Fille):

* Bli stadiga i MSV B (120cm) förra året, hade vi lite ojämna reslutat i 120, eller vi hade oftast något/några ner! Nu ska vi verkligen få till det och bli stadiga här, plocka mycket placeringardet ska kännas så jävla enkelt att vi kan göra det utan att tänka typ.. det ska kännas så enkelt som det gjorde i LA (110cm) förra året!! 

* Fortsätta att jobba MYCKET markarbete, han ska bli smidigare, lydigare gånger 1000, stärka ryggen på honom, genom att bla, rida mycket cavelleti, rida i låg form och jobba med ryggen. lära sig mera och utvecklas! kommer lägga ner mycket tid på markarbetet, det behöver han! 

* När MSV B verkligen känns skiiit enkelt, så ska vi debutera MSV A (130cm) i år!! vi tar det när vi är redo för det, får se när det blir men i år förhoppningsviss :) 

Jag kommer nog inte på något mer nu direkt, men fortsätta att ha det jävligt roligt!


Med Alcasar (Alkis):
   

jaaaa ni.. han är ju nynynynynyny, så jag vet inte riktigt, men det här vet jag:  

* först och främst lära känna varandra ordenligt, det är nog inte så dumt om vi gör det föööörst ;) 

* Träna MYCKET markarbete även på honom, bygga MÄNGDER med nya muskler, han har inte så mycket muskler nu stackarn :( han behöver i princip mer muskler överallt ;)
Få honom smidig, lydig, att lyssna på mig, Träna upp konditionen så att han orkar allt.
I markarbetet behöver vi jobba väldigt mycket och det kommer vi göra :)

* Inom hoppningen har vi som mål att hoppa några 120cm sen under året, men vi ska ta det sakta och säkert! göra det i den takten som det blir :) inte göra något som vi inte är klara för, bättre att nöta alla höjder tills det är pisssssss enkelt! gå sakta uppåt. 

Ska självklart ha sjukt roligt även med honom! första storhästen, liiite spännande ;) 


Men det blir att jobba hååååååååårt med båda hästarna precis som det ska vara, man ska ha något att kämpa emot! 

slutmålet om allt går som planerat, är med Fille att tävla någon MSV A (130cm) 
och med Alkis att tävla några 120cm

då har man något att kämpa mot och det ska vi göra, eller hur heeestarna?


 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback