Dagens ridpass

Började med att rida Fille en runda i skogen ca 40min. Han va mer vild än tam.. Ett par gånger va han nere i dikena och vände, studsade omkring på vägen och blåste upp sig. Jag blir så himla glad när han är så här glad som idag!


Underlaget på ridbanan var lite hårt idag så planen om att hoppa alkis var bara att ge upp. Istället blev det markarbete på schemat. Klippte ju honom igår och sen dess har han blivit som en rodeo häst x))
Så i början av ridpasset fokuserade jag bara på att ha honom på marken och inte i luften. När han fått bocka och sparka av sig satte jag igång arbetet. Jobbade mycket små volter och att flytta honom för innehjälperna ut på större volter och för ytterhjälperna in på mindre volter. Gjorde mycket tempoväxlingar, avsaktningar och igångsättningar just för att han hela tiden skulle vara uppmärksam på mig. Mot slutet när jag travade av honom på en stor åtta sökte han sig neråt och jobbade på med bakbenen och ryggen utan att bli stark och dragig som han tidigare blivit när det varit jobbigt. Det går framåt helt enkelt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback