Tävling@Nykyrka

Alkis har gjort två helt klockrena hoppträningar de senaste 2 veckorna så jag bestämde mig för att efteranmäla oss till en tävling i Nykyrka dagen innan typ (framförhållning jaaaaaaaa)!
Gjorde helt rätt i att anmäla iaf, det är helt sjukt vilken skillnad det har blivit på hästen på bara några veckor.

Till resultaten:

1m: 0+0fel
VILKEN RUNDA! Fick världens flyt från start till mål.
Alla distanser satt perfekt och för första gången tappade vi inte galoppen i svängarna utan rundan blev otroligt rytmisk!

110cm: 4fel
Rev FÖRSTA(!!!!!) hindret, otroligt klumpigt av mig...
Hade noll galopp till 1an, vet faktiskt inte vad jag tänkte på xd
Men shhhhhhhhhiiiiittttttt vilken runda även här!
Det kändes för första gången enkelt att hoppa 110 med honom och han koncentrerade sig på mig hela tiden och inte på allt runtomkring som han tidigare har gjort..
Helt klart den bästa 110cm vi gjort, så det spelar faktiskt ingen roll att vi rev 1an!

Just nu tävlar vi för att få in känslan
För att få rutin
För att hitta varandra 
Inte för att vinna en lokal 1m eller 110
Vi siktar mycket högre än så, det här är bara en sak vi MÅSTE göra för att ta oss dit vi en dag SKA! 


Inte alla som kan lyckas med att få till en sån fin *HOST* min vaaaaaaaaaaaaaaaa??? ;)






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback