Fina hästar #2

Heeellooo! Kom precis in från stallet, båda hästarna är ridna och mamma har mockat (bra arbetsfördelning tycker jag)

Alkis fick gå markarbete på ridbanan och  han gick riktigt bra!
Har verkligen blivit stor skillnad på honom nu.
Har börjat komma åt honom ordentligt i både traven och galoppen nu utan att han börjar bråka för att han tycker det är jobbigt. Det känns som att han har blivit mycket starkare nu!
Han gjorde även ett par fina galoppombyten idag, vilket inte hör till vanligheterna ;)

Med Fille åkte vi iväg till Gamleby och lånade deras ridbana för att hoppa vattengrav, bank, pullvermangrav (stav.?) osv inför derbyt i Grevagården!
Fille har aldrig hoppat något sånt här tidigare men som jag trodde så var det nooo proooblemss för ponnyskrutten som hoppade allt jag styrde mot!
Dock så var han inte världs bäst på att länga sig över vattengraven mer än han tyckte att han behövde utan han landade precis där den slutade, inte mer än ca 1cm ifrån. Men det ordnar sig nog ;)
HAHA första gången vi hoppade banken så var det tydligen vääääääädligt roligt.
Han hoppade som tusan upp bockade(!) uppe på banken och gjorde världens höjdhopp ner och när han landade
så sparkade han bakut. HAHA som jag skrattade xd
Känns bra inför derbyt att han tyckte det var så roligt att hoppa alla dessa hinder, tror han gillade det mer än "vanliga" hinder.
På slutet satte vi ihop allt till en bana och hoppade även ett par högre hinder som avslutning.
Finafina ponny!! <3


Bilden är ifrån Varbergshoppet 2011







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback