Söndag

U N D E R B A R T att vara färdig med allt i stallet på förmiddagen, har till och med städat sadelkammaren så nu är den fiiiin igen!

Fille körde jag i pessoaselen ca 50min idag, han va mega fin! Jätte avslappnad och framförallt så lyssnade han på MIG idag vilket han inte alltid gör utan kör oftast sitt eget race utan att lyssna.. Gjorde mycket avsaktningar för att ha honom uppmärksam på mig, i galoppen va han finare än någonsin! <3 


Alkis red jag på ridbanan, Även han va otroligt fin! Väldigt mjuk och avslappnad i alla gångarter. 
Hoppade ett par språng också över en liten övning med studs 3 galoppsprång (14m) oxer.  
Han gjorde det nästintill perfekt! Rev det någon gång när han blir lite för "på" och inte får plats men när jag sätter tillbaka honom mer blir han fin :) 

Det känns som att vi hela tiden kommer framåt och att han blir starkare för varje vecka. Nu går det att både korta och länga honom ordentligt i galoppen + att han kan göra gryma galoppfattningar från typ halt nu, innan behövde han typ slängtrava x)





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback