Nöjd cheeeyyy!

Hemma efter min första storhäst tävling, lokal desutom och det var inte bättre än lokala ponnytävlingar (som är helt värdelösa). Jag hatar verkligen lokala tävlingar..

Men hästen va gryyyyyym! :D

1m: 0+0fel och en åttonde placering (det va nio placeringar)
Det va typ kaos på framridningen och alkis blev nervös.. Så när jag kom in på banan va han lite spänd men när jag galopperat omkring lite så släppte det direkt! Kändes bra redan från första hindret, fick ett bra flyt och hittade ett bra tempo genom hela grundomgången, dock va inte omhoppningen lika perfekt, men den kändes helt okej. Tappade tempot lite och då hoppar han inte lika avspänt.
Men det räckte till en åttonde placering även att jag bara red en skolande runda utan några idiot svängar, fyfan vad dom red som idioter :O runt hinderstöden och över, det gick för endel medans dom andra åkte av eller kraschade..

110:
4fel
Rundan kändes riktigt bra, fick ett bra flyt och tempo redan i början här med! Han rev hinder nummer tre, det stod ur sväng och jag tappade tempot lite i svängen = han kommer inte upp ordentligt. Så det tar jag helt på mig själv! Resten av banan gick toppen, han kändes pigg och glad!

Är jätte nöjd, inte illa av lille mannen att ta hem en placering på våran första tävling! 
Bästa killen <3


  

Kommentarer
Postat av: Malin Blixth

vet du om elin fick några kort på mig? :)

2011-04-22 @ 19:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback