Hoppträningen med Filleboyy

Ponnyn va awesome på träningen i går!!!!

Hoppade exakt samma övningar som jag gjorde med Alkis i tisdags. 

På framridningen va han väldigt dryg men det är han oftast, han behöver tid på sig för att slappna av, bli mjuk och fokusera!

När vi började hoppa fram lite i trav så verkligen tog han tag i hindret redan då och gjorde glädjeskutt efter, haha såååå gulligt! 

Han har alltid varit en häst som jag behövt sitta ner och verkligen hjälpa honom att galoppera framåt. Men i går va han helt tvärtomHan va pigg och glad! Jag fick istället bromsa lite för att det inte skulle gå för fort.

Han har verkligen mognat något enormt! Nu klarar han sig mera själv, är mycket starkare, Han har blivit som en annan häst! :D

Dock är han fortfarande inte den smidigaste på att vända snäva svängar och på att hålla ut ordentligt i hörnen för att få så mycket plats som möjligt innan hindrena, och tappar därför något ben när jag inte hinner få honom helt rak i anridningen.

Men jag är sjukt glad över att han va så pigg och glad! Han tog tag i hindrena på ett helt annat sätt och hoppade fantastiskt fint på slutet! 


Munsboro Fingleton <3
  
Jag tror på dig till tusen
För mig är du perfekt
Du gör alltid ditt bästa
Och inte nog med det
Du gör det bra också


 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback