tävling - Mjölby

Hästarna har varit fina idag och jag är nöjd med dagens resultat.
 
Coco hoppade två klasser, 1m och 1.10. Fick ett nedslag i första klassen, en bra runda där vi sammarbetade och hon var rätt lugn.
Andra klassen fick jag ett nedslag och ett stopp/halt. När hon hade gått en klass och när banan innehöll mer bågar, linjer och hinder ur sväng blev bettet lite för skarpt. Så även då jag red med väldigt mjuk hand blev det svårt att hitta rytmen. Större delen av banan kändes bra och efter missförståndet hittade vi tillbaka igen och avslutade banan med jätte bra känsla!
 
Är nöjd med Coco idag. Bara vi får rida ihop oss mer och jag hittar fler knappar så blir det bättre! Hon har varit som en hund att göra iordning och på framhoppningen idag, bara hon får tävla ett par gånger så kommer hon slappna av och fokusera bättre inne på tävlingsbanan med. Hon är så fin den här hästen!
 

Baggis
var felfri i sin klass, 1.10m och kändes väldigt fin! Hon var överlycklig över att få tävla igen efter vintervilan och det smittar av sig, blir så glad av att tävla henne. Älskade lilla hästen <3
 
 
Alla super fina bilder har Ida tagit, hon är bäst och följde med idag för att hjälpa till. Guld värt när man inte har jätte många ekipage mellan rundorna, tack för hjälpen och korten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback