yesterday's competition

Igår var det full fart hela dagen, mockade och fixade stallet innan mamma och jag lastade in Bagatell i transporten och åkte till Åby för att hoppa en 110cm. När vi sedan kom hem på eftermiddagen var det in i duschen och byta om som gällde innan vi satt i bilen igen med resten av familjen för att åka till ett par kompisar som vi lärt känna på tävlingar, familjen Westrin. Där var det middag som gällde och andra trevligheter, så när vi kom hem på natten somnade jag ganska så direkt när jag la mig i sängen. Trött var bara förnamnet..
 

Tävlingen då, framhoppningen var som en jävla lerpöl och sånt hoppar jag inte fram i, så tog några små räcken bara för att Baggis ska vara varm i kroppen och inte dra på sig några onödiga sträckningar.

 

Inne på banan sen var underlaget av en annan klass och jag tror att Baggis precis som jag blev väldigt glad när vi kom in där. Hon bockade till och med när ryttaren innan mig hoppade och jag red omkring där inne. Vi gjorde en felfri runda och lyckades hamna på en femte placering av de 30 ekipagen.

 

Jag är väldigt nöjd med rundan, hon var väldigt framåt och nästan lite springig men trots det så var jag kall och väntade ut de flesta sprången istället för att bara hänga med runt hela banan. Vilket var stor skillnad från tävlingen i Åtvidaberg förra helgen (våran första tävling). Sen så är det en del som kan bli bättre så som att hon drar ner huvudet och inte riktigt lyssnar på mig men för att vara våran andra tävling och för att vara Bagatells kanske femte 110 någonsin så tycker jag att det känns väldigt bra!

 

Om några veckor borde en 120cm debut vara möjlig. Ska sätta mig ner och planera upp hennes resterande tävlingar det här året och sätta upp mål att träna efter.

Klippte ut några bilder från filmen som får sätta färg på inlägget, filmen kommer upp här när den har laddats upp på youtube, något som kan ta en evighet ibland..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback