this is the start of something good

Igår, tisdag, hopptränade jag den "nya" hästen för första gången, hemma hos Fredrik Spetz. Även första gången jag tränade för honom, allting skedde för första gången helt enkelt, haha.
Och bra gick det!
Tredje gången någonsin som jag hoppar Baggis och allt känns så rätt, hon har en sån fantastisk inställning, positiv och framåt, söker efter nästa hinder hela tiden utan att bli springig. Precis som en hopphäst ska.
Sen så är det hur mycket som helst att jobba med i markarbetet och vad det gäller hennes egen styrka och kondition, men med lite tid kommer den här hästen bli så fin!
Ska bli väldigt roligt att fortsätta med hennes utveckling.
Är det bara jag som blir lite på hugget när man får en ny häst att jobba med, en häst som kräver en hel del arbete men som man verkligen tror på? det gör iallafall mig sjukt motiverad.
 
En bild från när Baggis hoppade en liten styrkeserie förra veckan hemma får sätta färg på inlägget.
På tal om annat så kom jag precis hem från skolan, så nu ska jag byta om för att gå ner till stallet, skritta baggis och konditionsträna alkis på fältet står på schemat!
 
Vi hörs senare :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback