döm inte allt du ser, tro inte på allt du hör, säg inte allt du vet.

Veckan rullar på, två muntliga redovisningar är gjorda så nu är det ganska lugnt på pluggfronten.
 
Hästarna går bra, var hemma hos Fredrik och tränade i tisdags. Han är verkligen så himla bra, sjukt noggrann med allt och väldigt tydlig när han förklarar. Tror att det där kommer bli bra!
Baggis (som var den häst som fick träna) skötte sig, hon är så ärlig och positiv till hoppningen.
Vi började träningen med att rida utan stigbyglar (för att träna våran balans och sits) över tre bommar med 14m mellan varje. Där vi skulle rida på olika antal galopp språng och även lyckas rida på 4 språng mellan första och andra bommen och sedan 5 språng mellan andra och tredje bommen. Jag har dock ganska stora problem med att samla henne då hon mest bara blir lång i halsen och tappar bakbenen. Gäller att jobba mycket galopp, halt, galopp, halt med henne och att använda benen mer än handen vid samlingarna så att hon orkar bära sig.
Vi hoppade sedan bana med trekombination, olika linjer och bågar.
Hon gjorde det bra, känns toppen inför helgens tävling!
 
Har sovmorgon till tolv idag, men jag tar tillvara på tiden genom att skriva klart en bokrecension som ska vara inne på söndag och läsa våran extremt tråkiga engelska bok, jag hatar att läsa och den suger. Ni kan ju räkna ut hur bra det går för mig att läsa den då.
 
Slutar vid fyra och ikväll ska båda hästarna ridas på ridbanan med lite olika bomövningar!
 
Nu måste jag laga lunch (helt själv, duktig) vid halv 12 kommer pappa och skjutsar mig till skolan.
Bråttom bråttom.
 

Kommentarer
Postat av: Linda

SNYYYYYGG!! <3

2012-09-21 @ 14:54:19
Postat av: carrobull

säger som Linda!! <3

2012-09-22 @ 17:32:42
URL: http://santinoz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback