best friend

En häst mindre i stallet nu, och det är ingen mindre än min älskling Alcasar som har lämnat stallet.
Valde att lämna det här med försäljningen utanför bloggen tills allt var helt klart och det blev det idag.
Han flyttade dock inte så långt (tack och lov) så mamma och jag var med och lämnade honom idag.
Jag tror att han kommer trivas som fisken i vattnet och familjen som har köpt honom är verkligen super gulliga. Inez, hans nya lilla ryttare red honom jätte bra.
 
Alkis har varit min i snart två år, det har varit två väldigt lärorika och roliga år. Han var min första storhäst och gjorde min övergång från ponny till den bästa. För mig är han och kommer alltid att vara speciell, han är en så personlig och social häst som betyder väldigt mycket för mig. Han är alltid så glad och det smittar av sig.
Timmen på hans rygg efter en jobbig dag i skolan har hjälpt mig mycket, han var rolig att rida varje dag och det är inte många hästar som lyckas med det.
 
Men nu är han inte min längre och det är ett val som jag har valt helt själv, även om jag innerst inne inte vill släppa honom så har jag gjort det valet.
Först var tanken att jag skulle köpa något nytt, yngre, någon fin 5åring att utbilda då jag tycker att det är roligt och givande. Men anledningen har förändrats tror jag iallafall.
Jag går tredje året på den naturvetenskapliga linjen och vi har verkligen hur mycket som helst att göra för att hinna med. Och jag har inte speciellt lätt för mig i skolan, så jag behöver plugga en hel del för att hänga med och tiden räcker inte riktigt till.
Jag vill också ta det där kortkortet NU, men har inte haft tid till det, så nu ska jag ta tag i det!
Sen så vet jag inte heller vart jag ska plugga vidare efter gymnasiet och då känns det som att det är bäst att vänta med att köpa något nytt tills jag har valt hur jag vill göra efter gymnasiet.
Så jag ska ha en häst nu ett tag, hur lång tid är sånt som märks.
Det första jag sa när vi hade lämnat alkis var att jag måste leta efter någon unghäst, haha så vi får väll se hur länge det håller ;)
 
världens finaste Alcasar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback