måndag och tisdag

Hej på er! Jag har haft fullt upp nu i början utav veckan och då får bloggen tyvärr bli lidande, då den ligger ganska långt ner på prioriteringslistan.

Kan dra lite roligheter och tråkigheter som dagarna har bjudit på utöver det vanliga, skolan hela dagarna, alldeles för mycket plugg och att hästarna motioneras dagligen.

Var hos tandläkaren vid halv 6 ikväll, haha sämst tid.. Så nu har min kära (läs - hatade) tandställning fixat så att jag har väldigt ont i munnen, trevligt trevligt :))))))

Red markarbete på alkis igår och jobbade väldigt mycket med att flytta honom i alla gångarter, efter lite protester från hans sida när det blev jobbigt blev han som en helt annan häst. Fick en riktig "wow känsla" när han flyttade runt där på ridbanan hur smidig som helst, och att inte tala om hur mjuk och lösgjord han blev utav det. fina hästen <3


Idag var jag bara i skolan fram tills halv 1 då mamma hämtade mig med lastbilen för att åka hem till Fia där Katja (som är veterinär och kiropraktor på helsingborgs djursjukhus) skulle kolla på min stjärna, Fille!
Han hade precis som jag trodde sträckt sig, närmre bestämt i ländryggen. Efter longering, massage och allt vad en kiropraktor behandling innebär så rörde han sig som en helt annan häst när jag sedan longerade honom igen på slutet.
Fille har så himla stor rumpa med mycket muskler, för att alla muskler ska vara mjuka och smidiga och för att han ska få de bästa förutsättningarna att hoppa dessa hinder krävs det att han är ordentligt uppvärmd i även de små musklerna för att undvika sträckningar.

Nu har jag fått mängder med träningstips och ett träningsupplägg fram tills sista elitomgången som blir våran nästa tävling, jag ska göra a l l t jag kan för att få Fille i form och fit for fight!  

Katja var verkligen HUR BRA SOM HELST, hon förklarade och visade hela tiden vad hon gjorde och varför. Hon förklarade hur bra som helst hur jag ska träna och göra olika övningar med Fille för att stärka ryggen på honom.
Hon jobbade med varje häst i 1 timme och var alltså väldigt noggrann och verkligen jobbade igenom alla muskler. Om några veckor ska hon få kolla på Fille igen och kanske även på Alkis, hon va så jäkla grym :)

världens finaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback