Hoppträningen med Fille

Hoppträningen i går gick väldigt bra om man bortser från när vi skulle hoppa fram över lite små hinder och träna på att verkligen korta dom. Rida på 5 där det skulle vara 4, på 6 där det skulle vara 5 osv.. Fille hade VÄLDIGT svårt för det här.. Han börjar små ladda när han ser dom där små hindrena och flyger över samtidigt som han typ tar bettet, så jag har ingen chans att hinna få tag på honom i god tid till nästa hinder. Fick rida den där linjen typ 6 gånger och göra halter efter hindrena för att han skulle bry sig om mig. Men när han blev lite mer uppmärksam på mig så gick det riktigt bra!

Resten av träningen gick han som en klocka, när han får rulla på i sitt tempo och ta tag i hindrena lite mer gör han det perfekt! Men han måste ju även lyssna tillbaka.. Så nu blir det att träna mycket på det. Att rida övningen som jag red på alkis idag, att kunna ha olika antal galoppsprång på en linje för att få honom mera reglerbar vilket han behöver vara när vi ska hoppa lite större hinder nu!

Men han är väldigt positiv till hoppningen och tycker att det är extremt roligt, vilket jag inte kan vara annat än glad över att han är!

Världens finaste kille<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback