Dagens ridpass

Har precis fått i mig lite mat, vilket inte va alls fel för jag va vääääääldigt hungrig ;)

Alkis: Red honom en runda i skogen + klättring. Bärjade med att värma upp honom i skritt och trav tills jag kom till den långa backen, där klättrade jag upp och ner för den 10gånger innan jag fortsatte med att rida en runda i skogen med mycket galopparbete. Körde tempoväxlingar där jag red ca 10 samlade galoppsprång, 10 ökade galoppsprång, 10 samlade galoppsprång osv.. Mot slutet gjorde han dem gaaaaalet bra!! Avsluade med att trava och skritta av honom i låg form.

 

Fille: Longerade honom i pessoaselen. Jobbade med mycket avsaktningar och igångsättningar i både traven och galoppen, för att få honom uppmärksam på mig. Han gick riktigt bra :)

 

Jag longerade även Ollie i pessoaselen, gjorde samma arbete som med fille och även han gick lika bra!
Eftersom att Elin är i Berlin fram tills på söndag så ska jag också motionera hennes hästar (Ollie och Storm) så nu har jag lite mer att göra men det är nästan bara roligt ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback