tävlingsresultat

110cm: 6fel

Framhoppningen var inomhus i ett mörkt ridhus. Så när vi hade hoppat fram och gick ut lite innan jag skulle in på banan blev Alkis väldigt spänd. Galopperade och travade runt inne på banan och försökte få honom att bli lika avslappnad som han var inne på framridningen.
När han blir spänd så blir han stark och ofocuserad.

Mellan 1an och 2an va det en lång båge och alkis blev stark, tog flera halvhalter för att få tillbaka honom. Men han va mer intresserad av att springa mot hindret.. Jag blev aldrig klar i tid till hindret och mjuknade försent, han bara sprang så det blev lite missförstånd.
Gjorde en volt och tog om.

Resten av banan va han verkligen JÄTTE FIN!
Väntade hela vägen fram till hindrena och jag kunde bara sitta, hålla ett stöd och mjukna.
Han hoppade bättre än vanligtvis idag :) Första 110 rundan som han inte rev något hinder och inte ens va i en bom, framsteg!
Hittade ett jätte bra tempo efter 2an och fick ett bra flyt genom resten av banan.



Nu vet jag vad vi behöver träna på. Min svaghet är (och har alltid varit) att bara sitta stil och mjukna i tid när det är så långt mellan hindrena. Det blir ofta att jag vill lägga mig i och då inte mjuknar i tid. Något som jag behöver fortsätta att träna på.
Fille är inte så känslig för det utan han klarar oftast ut det även om jag inte är helt klar, därför har jag heller inte märkt det på samma sätt som nu när jag har alkis då han verkligen kräver att jag mjuknar sista biten och sitter stilla.
Bara att fortsätta trääääääänaaa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback