Dagens tävling

Hästen var verkligen super fin men jag gjorde några onödiga missar..

Första klassen: JAG gjorde två missar. Första missen in i kombinationen, han var inte helt rak = rev ut.
Sen tappade jag galoppen i svängen till sista linjen och då lyfter han inte på benen så det åkte också ner. I övrigt var rundan bra, han var dock riktigt spänd och tyckte att det mesta såg konstigt ut.  
åtta fel blev det. 

Andra klassen: Han var mera avslappnad och fokuserade. Från 1an till tvåan var det jäääääääätte långt, hatar verkligen när det är långt till hindrena blir att man aldrig bestämmer sig. Jag tog en halvhalt lite för sent och då åkte bommen ner. Sen va han gaaaalet fin hela banan framtills kombinationen som var näst sista hindret, innan den var det en linje räcke --> oxer, han hoppade ganska stort på oxern och vägen till kombinationen var lite klurig och kom snabbt. Så jag hann verkligen inte med att få tbx honom eller hitta ett läge in i kombinationen så jag la en volt sen kom om och då gick det bra igen. 
åtta fel här med. 

 
Resultatmässigt är det inga super resultat MEN rundorna var de bästa vi gjort, speciellt den andra rundan.
Den var rytmisk och om man bortser från de två små missarna så flöt allt verkligen på!

Jag är nöjd med hans prestation idag, han kunde inte ha gjort så mycket mer.
Sen så är det bara tredje tävlingen och jag har inte riktigt kommit på hur jag ska rida honom i alla lägen.
Men det går framåt och rundorna blir finare och finare vilket är det viktigaste
Nästa gång gör jag inga missar och då sätter vi nollan


Lite bilder från dagen fotade av siiis :)









Du är sjukt fin



Kommentarer
Postat av: Andrea

Så himla bra Hannis:) Måste bestämma inför torsdag med:) Kan följa med dig hem i vilket fall som helst och ta lite kort:)<3

2011-06-11 @ 18:54:58
URL: http://foreverinmylife.blogg.se/
Postat av: emelie

Åhh va finisar ni är :') <3

2011-06-11 @ 20:09:40
URL: http://rosaponnii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback