Dagens tävling

Baggis som vanligtvis brukar vara den lugna hästen på tävling och snäll som en hund att leda, visade en helt annan sida och va helt galen idag.. For omkring som världens tok och var mer i luften än på marken på framridningen med som dessutom var utomhus och tävlingen inne i ridhuset.

Inne på banan sedan var hon ofokuserad och jag kom aldrig till den ridning som hade behövts där inne i det lilla ridhuset med en ovanligt laddad baggis. Rev 1an och ut ur första kombinationen. Efter det började hon hoppa och kändes helt ok.

Till nästa 1.20m var hon lite bättre men framförallt så tycker jag att jag red bättre, satte en mer samlad galopp med tryck i och red alla distanser precis som jag stegat. Var en ganska klurig bana men vi gjorde vår bästa runda i 1.20 tror jag, det kändes riktigt bra! Fick ett oturligt nedslag..
Lite tråkigt med dessa nedslag, när det heller inte är några grova missar..
Men man lär sig av sina misstag och vi får hoppas att nollorna börjar rulla in snart!


Kommentarer
Postat av: b*ö*g*f*e*t*t

dutti hänniiie

2013-04-08 @ 13:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback